Ympäristöasiaa
Yli 140 vuotta jatkuneen toimintamme ajan olemme valmistaneet tuotteemme hyvissä työolosuhteissa, vettä ja energiaa säästäen.
Me Henkelillä haluamme luoda kestävää arvoa liiketoimintamme kautta – niin kuluttajille, työntekijöillemme, kuin myös yhteiskunnalle. Kestävä kehitys on yksi liiketoimintamme perusarvoista, joka motivoi ja inspiroi meitä ympäri maailmaa.
Mikä meidän strategiamme sitten on? Tavoitteenamme on saavuttaa enemmän vähemmällä. Tämä tarkoittaa sitä, että voimme luoda enemmän arvoa kaikille, pienemmällä ympäristöjalanjäljellä.
Kahdeksan vuoden aikana (vuodesta 2010 vuoteen 2018), saimme aikaan merkittäviä vähennyksiä tuotannossa. Hiilidioksidipäästömme vähenivät 25%, jätteitä syntyi 29% vähemmän ja veden käyttö väheni 24%. Vuoden 2020 tavoitteemme on vähentää kaikkia päästöjä 30% verrokkivuoteen 2010 nähden. Pitkän tähtäimen tavoitteemme vuodelle 2030 on kolminkertaistaa tuottamamme arvo, pitäen päästöt samalla vuoden 2010 tasolla. Tätä tavoitetta ja strategiaa kutsumme nimellä ”Factor 3”.
Keskitymme kehittämään tuotteita, joiden käyttö kuluttaa mahdollisimman vähän energiaa. Matalissa lämpötiloissa käytettävät pyykinpesuaineet ovat yksi esimerkki tällaisesta tuotekehityksestä. Pyrimme tarkasti kohdennetun viestinnän avulla vaikuttamaan kuluttajien ja asiakkaiden valintoihin. Kannustamme kuluttajia energiansäästöön ottamalla osaa esimerkiksi International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products (A. I. S. E.) järjestön Save Energy, Save Water -hankkeeseen. Tämän aloitteen tavoitteena on saada eurooppalaiset kuluttajat kiinnostumaan veden ja energian säästöstä päivittäisessä elämässä.
Henkel pyrkii osaltaan myös edistämään sosiaalista kehitystä tekemällä yhteistyötä eri partnereiden ja järjestöjen kanssa. Esimerkkeinä tästä toimivat esimerkiksi seuraavat projektit:
– Teemme yhteistyötä Plastic Bank -järjestön kanssa vähentääksemme muovin määrää merissä ja luodaksemme mahdollisuuksia köyhyydessä eläville. Paikalliset Haitilla voivat tuoda ympäristöstä keräämänsä muovin keskuksiimme, joissa muovi vaihdetaan rahaan, palveluihin, tai muihin hyödykkeisiin.
– Henkel on osallisena ”Million Chances”-ohjelmassa, jonka tarkoituksena on auttaa tyttöjä ja naisia luomaan positiivinen tulevaisuus itselleen
Pesu- ja puhdistusaineissamme noudatetaan pesuaineiden lainsäädäntöä EU-lainsäädäntöä (648/2004/EG) joka asettaa vaatimuksia mm. tuotteiden biohajoavuudelle (tuotteen hajoavuudesta luontoon). Tuotteidemme kaikki pesuaktiiviset aineet eli tensidit ovat biohajoavia (OECD testi 301).
Voit lukea lisää Henkelin kestävän kehityksen strategiasta kotisivuiltamme löytyvästä 2018 Sustainability Reportista.
EU Ecolabel
Tolu ProNature -tuotteet ovat EU Ecolabel -sertifioituja.
A.I.S.E. -charter
Henkel täyttää A.I.S.E. -Charter kestävän kehityksen kriteerit liiketoiminnasaan
LEED
LEED -sertifioidut tuotantolaitokset takaavat kestävän kehityksen tuotannon ProNature -tuotteille