Meistä
Tolu -tuotteet ovat olleet markkinoilla jo vuodesta 1949. Tuotteet pohjautuvat edelleen mäntyöljysaippuaan, mutta vuosien varrella perheeseen on tullut uusia, moderneja erikoistuotteita. Vaikka Tolun nimi tuleekin tolueenista, eivät tuotteet ole sisältäneet sitä vuosikausiin.
Tolu on saanut myös useita tunnustuksia, ollen “Suomen toiseksi arvostetuin yleispuhdistusaine” vuosina 2012-2016, jääden toiseksi Havu Mäntysuovalle (Markkinointi&Mainonta).
Havu Mäntysuopa on ollut markkinoilla vuodesta 1920. Sen metsäinen tuoksu on aina perustunut mäntyöljyyn, eikä tuotteeseen ole lisätty kemiallisia tuoksuja. Mäntysuopa on Suomalaisille tuttu mattojenpesutuote iästä riippumatta, mutta sille löytyy myös useita muita käyttökohteita.
1920 – Kotkaan valmistui mäntysuopatehdas. Suopa puristettiin tangoiksi, joista lohkottiin puolen kilon paloja. Myynti aloitettiin Suomessa, Englannissa ja Latviassa.
1927 – Vuosituotanto jo miljoona kiloa.
1930 – Uusi tuote, mäntysuopaliuos, saavutti heti suuren suosion.
1940-1945 – Sota-ajan raaka-ainepula laski mäntysuovan tuotantomääriä.
1960-1970 – Mäntysuopa keskittyi mäntysuopaliuokseen, sekä kiinteään palasuopaan.
2012-2017 – Suomen arvostetuin yleispuhdistusaine (Markkinointi&Mainonta).
Mini Risk lanseerattiin vuonna 1976. Helsingin Allergia- ja Astmayhdistys halusi kehittää tuotteet, jotka soveltuvat allergisille, sekä herkkäihoisille. 70-, 80-, ja 90-luvuilla tuotteita vietiin useisiin Euroopan maihin. Vielä tänäkin päivänä Mini Risk on luotettu vaihtoehto allergioista kärsiville, herkkäihoisille, ja kaikille, jotka muista syistä haluavat tuoksuttoman ja hellävaraisen pyykinpesuaineen.
Arvot ja toimintatapamme
Henkel tarjoaa johtavia innovaatioita, tuotemerkkejä ja teknologioita. Kestävä kehitys on kaiken ytimessä ja tämä näkyy myös yritysstrategiassamme. Yli 140 vuotta Henkel on käyttänyt visionääristä lähestymistapaa ympäristön ja sosiaalisen kehityksen tukemiseen. Tunnustamme mahdolliset vaikutukset kestävillä innovaatioilla – koska tuotteitamme käytetään miljoonia kertoja ympäri maailmaa joka päivä. Olemme integroineet ympäristö- ja sosiaaliset kriteerit innovaatioprosessiin niin, että jokainen uusi käyttämäsi tuote tai muotoilu edistää kestävyyttä.